SZTUKA DAWNA
Sztuka dawna w ofercie galerii.
Tytuł: | Pejzaż z rzeką |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 41,5 x 43,5 cm 47 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "B. SERWIN" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż z plażą |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 42 x 43,5 cm 47 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "B. SERWIN" Na odwrocie szkic malarski pejzażu. |
![]() |
Tytuł: | Przy ołtarzu |
Technika: | ołówek, tektura |
Wymiary: | 7 x 6 cm 17,7 x 17 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany na odwrocie: "10 ZŁ" Na odwrocie pieczątka autorska: "MISTRZ Z KRYNICY NIKIFOR" |
![]() |
Tytuł: | Na ambonie |
Technika: | ołówek, tektura |
Wymiary: | 7 x 6 cm 17,7 x 17 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany na odwrocie: "10 ZŁ" Na odwrocie pieczątka autorska: "MISTRZ Z KRYNICY NIKIFOR" |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z miechunką |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 79 x 69,5 cm 91,5 x 81,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "HPetermann" Widoczne pożółknięcie werniksu. Widoczny niewielki ubytek warstwy malarskiej w partii kwiatu w prawej górnej części kompozycji. Widoczne ubytki malatury na krawędziach obrazu. |
![]() |
Tytuł: | Wesele Krakowiaków |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 59,5 x 80 cm 78 x 96,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "RBreitenwald" |
![]() |
Tytuł: | Powrót do wsi |
Technika: | akwarela, gwasz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 16 x 31 cm 25 x 40 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz" |
![]() |
Tytuł: | Kulig |
Technika: | akwarela, gwasz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 34,5 x 49,5 cm 45,5 x 60 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz" Lokalnie widoczne zabrudzenia warstwy malarskiej. |
![]() |
Tytuł: | W lesie (1924) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 23,7 x 32,6 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "ST. CZAJKOWSKI 1924" Na odwrocie numery inwentarzowe: "St.Cz. | inw. 88" Na odwrocie metka z Centralnego Biura Wystaw Artystycznych informująca o udziale obrazu w Wystawie Pośmiertnej Stanisława Czajkowskiego w gmachu "Zachęty" (grudzień 1980 - styczeń 1981). Opisany na odwrocie obcą ręką. Obraz wymieniony na pozycji nr 247 w kategorii malarstwo olejne w katalogu wystawy monograficznej Stanisław Czajkowski (1878-1954), red. B. Mitschein, "Zachęta" Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, grudzień 1980 - styczeń 1981, Warszawa 1981, s. nn. |
![]() |
Tytuł: | Dworek w jesiennym pejzażu (1946) |
Technika: | pastel, ołówek, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 13 x 20,7 cm (w świetle passe-partout) 26,5 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA. 8. V 1946" |
![]() |
Tytuł: | Portret Tytusa Czyżewskiego | Projekt hotelu w Zakopanem (praca dwustronna) (lata 20.) |
Technika: | akwarela, ołówek, papier |
Wymiary: | 34 x 21 cm 33 x 19,7 cm (w świetle passe-partout) 63 x 48,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Widoczne uzupełnione wtórnie ubytki podłoża w górnej i dolnej części pracy oraz ślady klejenia przetargań papieru przy krawędziach. |
![]() |
Tytuł: | Weduta śródziemnomorska (1904-38) |
Technika: | gwasz, karton naklejony na tekturę |
Wymiary: | 23,8 x 31,4 cm 35 x 43 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1904-38" Na odwrocie pieczątka autorska Sotera Jaxa-Małachowskiego. |
![]() |
Tytuł: | Etiuda portretowa |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 61 x 49 cm 68 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Ottokar Skibiński" Na odwrocie metka z Centralnego Biura Wystaw Artystycznych (Oddział Kraków) z opisem obrazu |
![]() |
Tytuł: | Obrzędy słowiańskie (1942) |
Technika: | akwarela, ołówek, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 18 x 24,5 cm (w świetle passe-partout) 32,5 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "A. Oleś. | 1942." |
![]() |
Tytuł: | Zima w Tatrach (Hala Gąsienicowa) |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 31 x 41 cm 29,5 x 39 cm (w świetle passe-partout) |
Uwagi: | Wymiary z oprawą: 53,5 x 59 cm Sygnowany p.d.: "H. Sajdak" |
![]() |
Tytuł: | Zespół pamiątek po Bronisławie Rychter-Janowskiej |
Technika: | fotografie, publikacje katalogowe |
Wymiary: | według opisów obiektów w uwagach |
Uwagi: | Na zespół składa się 15 fotografii, każda opisana przez artystkę na odwrocie, w tym: - siedem zdjęć obrazów Bronisławy Rychter-Janowskiej; wymiary: 11,5 x 15 cm; 8,5 x 12,3 cm; 8,5 x 12 cm; 11,8 x 8,7 cm; 8,5 x 11,5 cm; 8,5 x 11 cm; 7,5 x 11,3 cm (stan zachowania: uszkodzenie prawego dolnego narożnika); - cztery zdjęcia z postacią Bronisławy Rychter-Janowskiej; wymiary: 6,8 x 11 cm; 6,5 x 11 cm; 8,5 x 6,5 cm; 8,4 x 6,2 cm; - dwa zdjęcia z podróży; wymiary: 16,5 x 12 cm (stan zachowania: uszkodzenia górnych narożników i przerwanie krawędzi l.d.); 6,7 x 11 cm; - dwa zdjęcia przyjaciół; wymiary: 14,2 x 9,2 cm; 8,7 x 6,5 cm Do zespołu należą również dwa katalogi: - Katalog wystawy Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, styczeń 1909 [28 stron tekstu] - z adnotacjami Bronisławy Rychter Janowskiej oraz innymi, wykonanymi obcą ręką notatkami przy wykazie wystawianych przez nią prac (s. 15-17); - Katalog zbiorów Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1924-1925 [96 stron tekstu oraz 16 kart ilustracji] - z adnotacją Bronisławy Rychter Janowskiej dot. Bolesława Łozowskiego na stronie 96. Stan zachowania: dwie luźne kartki. oraz trzy zapisane pocztówki (13,5 x 8,8 cm każda). |
![]() |
Tytuł: | Szkicownik artysty (Monachium 1891-1892) |
Technika: | ołówek, węgiel, sangwina, karton |
Wymiary: | 46 x 31,5 cm (wymiary kart szkicownika) |
Uwagi: | Okładka opisana i datowana p.g.: "Stefan Kania. | 1892. München."; śr.g.: "Stefen lassen." oraz na stronie verso śr.g.: "Stefan Kania. | 1892. München." Szkicownik zawiera: 17 kart (13 z rysunkami na stronie recto, 1 z rysunkiem na stronie verso, 3 z rysunkami recto-verso) oraz 7 kart luzem (opis poniżej). Na wewnętrznej stronie tylnej części okładki rysunek ołówkiem przedstawiający pejzaż oraz szkic twarzy. Karty szkicownika przedstawiają głównie studia aktów kobiecych oraz męskich, ale także pojedyncze studia portretowe i anatomiczne. Rysunki luzem: "Studium anatomiczne nogi", ołówek, karton, 45 x 21,5 cm "Pejzaż z chatą oraz studia leżących psów", ołówek, papier, 26,5 x 20,5 cm "Mężczyzna z szablą", kredka, papier, 33 x 21 cm (arkusz złożony w pół; na nim dwa rysunki postaci). Widoczne ubytki i zagięcia przy krawędziach podłoża. "Studia portretowe", ołówek, tektura, 20 x 32 cm "Siedzący chłopiec" (1891), ołówek, karton, 36 x 23 cm, opisany p.d. "Orońsko | 1891" "Rewolucja | Wizja skrzypka" (rysunek dwustronny), akwarela, ołówek, tusz, tektura, 22 x 16,8 cm "Kosynier", ołówek, tektura, 27,7 x 22,3 cm |
![]() |
Tytuł: | Chrystus Frasobliwy |
Technika: | drewno polichromowane |
Wymiary: | 24,5 x 8 x 8 cm |
Uwagi: | Opisany na spodzie podstawy obcą ręką. Widoczne ubytki w partii cierni korony Chrystusa. |
![]() |
Tytuł: | Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955) |
Technika: | olej, panel malarski, sklejka, płyta |
Wymiary: | 30,5 x 19,5 cm (każdy) 35,3 x 64,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman" Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie" Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955" |
Cena: | 10000 zł |
![]() |
Tytuł: | Skrzypek przed kapliczką (1966) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 40 x 55,5 cm 42,5 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1966" |
Cena: | 11000 zł |
![]() |
Tytuł: | Portret doktora Jana Freundlicha (1950) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 43,5 x 37,5 cm 55,7 x 48,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950" Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950" PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. |
Cena: | 25000 zł |
![]() |
Tytuł: | Hagia Sophia (1940) |
Technika: | olej, płótno naklejone na płótno |
Wymiary: | 49,5 x 36 cm 60,5 x 47,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "Wlastimil Hofman | Istambul 1940" Widoczne sfalowanie podłoża. PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. |
![]() |
Tytuł: | Autoportret (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60,5 x 40 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil | Hofman 1968" OPIS PRACY: Prezentowany autoportret pochodzi z ostatnich lat życia artysty. W tym okresie Wlastimil Hofman zmagał się z pogarszającym się stanem zdrowia i śmiercią ukochanej żony, tym samym wizerunek własny można interpretować jako personifikację smutku i bólu. Obraz jest ekspresyjny i operuje wąską gamą barwną. Praca wpisuje się w złożony cykl autoportretów, które powstawały już w wczesnym okresie aktywności twórczej Wlastimila Hofmana. |
![]() |
Tytuł: | Pędzle w spoczynku - środkowa część tryptyku "Przymusowy odpoczynek" (1946) |
Technika: | olej, płótno (luzem) |
Wymiary: | 42 x 26,5 cm 48,5 x 33,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.g.: "Wlastimil Hofman" Opisany p.g.: "M'Kor Chaim 1946" Opisany na odwrocie: "Środek tryptyku Przymusowy Odpoczynek"; "44)"; "PRZYMUSOWY | ODPOCZYNEK | PO | CIĘŻKIM | ATAKU | PĘDZLE W | SPCZYKU" Widoczny poziomy ślad po zagięciu w górnej części kompozycji. OPIS PRACY: Prezentowany obraz przedstawia skrzyżowane pędzle - narzędzia malarza, zawieszone w sakwach. Symetryczna kompozycja wpływa na odbiór i skojarzenie elementów jako emblematu bądź herbu. Obraz dzięki dodanym na odwrociu zapiskom artysty nabiera symbolicznego wydźwięku. W okresie pobytu na Bliskim Wschodzie w czasie II wojny światowej Wlastimil Hofman był nękany napadami epilepsji tropikalnej. W związku z powyższym pracę można traktować jako zapis walki artysty z chorobą, pomimo której starał się tworzyć, jednocześnie przepracowując swoje przeżycia również w medium malarskim. "Pędzle w spoczynku" pierwotnie stanowiły środkową część zespołu poruszającego temat wspomnianej choroby artysty (patrz fot. poniżej). Po bokach znajdowały się dwa autoportrety Wlastimila Hofmana z opatrunkami na głowie. Malarz ukazał w nich siebie w towarzystwie medyków. *Wlastimil Hofman, tryptyk "Przymusowy odpoczynek" |
Cena: | 5000 zł |
![]() |
Tytuł: | W smutku i utrapieniu (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 64,5 x 54,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1968 Hofman" Opisany na odwrocie: "W smutku i utrapieniu" PROWENIENCJA: - kolekcja Wacława Jędrzejczaka, - dar od artysty. |
Cena: | 13750 zł |
![]() |
Tytuł: | Pochód malarzy |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 10,9 x 17,6 cm |
Uwagi: | Opisany śr.d.: "Matejko, Jacek Malczewski, Ego"
OPIS PRACY: Praca ukazuje trzech malarzy - Jana Matejkę, Jacka Malczewskiego oraz samego Wlastimila Hofmana, którzy są prowadzeni przez anioła w kierunku Chrystusa. Rysunek wpisuje się w cykl prac, w których Wlastimil Hofman ukazywał siebie w towarzystwie mistrzów krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Kompozycja niesie ze sobą wiele znaczeń, wśród których można dostrzec chęć ukazania twórczości artystycznej jako powołania i daru od Boga, a także podkreślenie ważnej roli dziedzictwa i przekazywania schedy malarskiej w relacjach mistrz-uczeń. |
Cena: | 2200 zł |
![]() |
Tytuł: | Grób Haliny Zajączkowskiej (1945) |
Technika: | tusz, kredka, ołówek, papier |
Wymiary: | 21,2 x 20,2 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 29/III WH 45" Opisany p.d.: "Grób Haliny | Zajączkowskiej | Jaffa" Opisany ołówkiem na odwrocie: "która popełniła samobójstwo powiesiwszy | się w cysternie w domu polskim | w Jaffie. | Siostra H. Zajączkowska miała podobno | stosunek z uchodźcą Krzysztowskim żonatym | i mającym podobno dzieci. Kochane nasze | Pańcie z polskiego domu tak jej dokuczały, | zarazem grożąc jej wyrzuceniem z domu | polskiego, że wreszcie nie mogąc tego wszystkiego | wytrzymać powiesiła się. | Pozowała mi do tryptyku przed samą | śmiercią. | Jaffa | WH"; "Grób polskiej Sanitariuszki Haliny | Zajączkowskiej, która popełniła | samobójstwo powiesiwszy się | w cysternie w domu polskim | w Jaffie | WH" |
Cena: | 2000 zł |
![]() |
Tytuł: | Akt kobiecy w kontrapoście |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 22 x 13,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "WH" |
Cena: | 2500 zł |
![]() |
Tytuł: | Kąpiel |
Technika: | ołówek, akwarela, papier |
Wymiary: | 15,5 x 17 cm |
Uwagi: | Sygnowany śr.d. monogramem "VH" oraz p.d. monogramem "WH" Na odwrocie szkice wykonane ołówkiem. |
Cena: | 2500 zł |
![]() |
Tytuł: | Moulin Rouge (1925) |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 18 x 11,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany śr.d.: "WH | Paryż | Moulin Rouge | 22/I 1925" Na odwrocie dwa szkicowe zarysy twarzy wykonane ołówkiem. |
Cena: | 2300 zł |
![]() |