SZTUKA WSPÓŁCZESNA
Sztuka współczesna w ofercie galerii
Malarstwo, grafika, rzeźba
Tytuł: | Ela w Świeradowie (2007) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 46 x 55 cm 51,5 x 60 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i opisany na odwrocie: "2007 | E. DWURNIK | Ela w Świeradowie | NR: XXIII 260 | 3727" | |
![]() |
Tytuł: | Kompozycja z oranżem |
Technika: | gwasz, papier |
Wymiary: | 40,5 x 40 cm 59 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "Dominik" Na odwrocie oprawy potwierdzenie autentyczności obrazu podpisane przez syna artysty, Tomasza Dominika. | |
Cena: | 4500 zł |
![]() |
Tytuł: | Bankiet (1999) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 80 x 100 cm 90 x 110 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany p.d.: "Pałka W. | 1999" Na odwrocie metka artysty. | |
![]() |
Tytuł: | Akt leżący (1965/1998) |
Technika: | serigrafia, papier, nr 9/40 |
Wymiary: | 50 x 70 cm 43 x 68 cm (w świetle passe-partout) 59 x 83 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowana ołówkiem p.d.: "JERZY NOWOSIELSKI" Datowana ołówkiem p.d.: "65/98" Opisana ołówkiem l.d.: "9/40" Do pracy dołączony certyfikat-atest Fundacji Nowosielskich w Krakowie. | |
Cena: | 10000 zł |
![]() |
Tytuł: | Bez tytułu (2015) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 40 x 30 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany i opisany na odwrocie: "Tamara | Berdowska | 2015 | olej" | |
Cena: | 8800 zł |
![]() |
Tytuł: | Trzeci wymiar czasu - Kraków I |
Technika: | inkografia, papier, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński", edycja III/XX |
Wymiary: | 28 x 21 cm (wymiary grafiki) 35 x 25 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | |
Praca należy do limitowanej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność. Inkografia jest również dostępna w większych formatach: - Trzeci wymiar czasu - Kraków III - zobacz pracę - Trzeci wymiar czasu - Kraków IV - zobacz pracę | |
Cena: | 1950 zł |
![]() |
Tytuł: | Epifania (1999) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 109,5 x 60 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany i opisany na odwrocie: "WŁADYSŁAW PODRAZIK | EPIFANIA | OLEJ - 109 X 50"; "1999" | |
Cena: | 11900 zł |
![]() |
Tytuł: | Przed balem (2016) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 73 x 92 cm 92,5 x 111,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "M. Urbaniak" | |
Cena: | 7500 zł |
![]() |
Tytuł: | "Rabin" z cyklu "Getto" (1993) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 33 x 27 cm 41 x 35,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "M LACHUR" Opisany na odwrocie: "M. LACHUR | RABIN Z CYKLU GETTO (STUDIUM DO OBRAZU) | 33 x 27 cm | OLEJ PŁYTA MALARSKA | 1993" Po lewej stronie (l.g.) widoczny ślad po uszkodzeniu górnej warstwy tektury. | |
Cena: | 3300 zł |
![]() |
Tytuł: | Bez tytułu II |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 75 x 85 cm 98 x 108 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Opisany l.d.: "4 TURKIA" Do pracy dołączony certyfikat autorski Tomasza Sętowskiego. | |
![]() |
Tytuł: | Roztocze: wieś Lipowiec - Uprowadzenie (Obraz 1846) (1995) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 44 x 32 cm 78,5 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany p.d.: "DG ‧ 1846/95 ‧" Na odwrocie metka autorska z opisem obrazu. | |
![]() |
Tytuł: | Letni koncert (1998) |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 48,5 x 63,5 cm (w świetle passe-partout) 72 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany l.d.: "Marcin | Kołpanowicz | 1998" | |
Cena: | 8100 zł |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura |
Technika: | węgiel, pastel, papier |
Wymiary: | 70 x 100 cm 73 x 103 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "WiktorZin" | |
Cena: | 3500 zł |
![]() |
Tytuł: | Kompozycja z piramidą (praca dwustronna) |
Technika: | węgiel, papier |
Wymiary: | 29,5 x 21 cm 28 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Na odwrocie rysunek z piramidą. Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. | |
Cena: | 2300 zł |
![]() |
Tytuł: | W samo południe (1999) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 45 x 90 cm 62 x 106 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany p.d.: "Karcz | 99" Na odwrocie metka autorska z opisem obrazu. | |
Cena: | 3000 zł |
![]() |
Tytuł: | Dwoistość ekspresji |
Technika: | inkografia, papier, edycja XV/XX, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński" |
Wymiary: | 34,5 x 25 cm (wymiary pracy) 41,7 x 29,7 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | |
Praca należy do autorskiej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność.
Zobacz propozycje oprawy | |
Cena: | 2150 zł |
![]() |
Tytuł: | Zamek w chmurach |
Technika: | inkografia, papier, edycja VII/XX, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński" |
Wymiary: | 34,5 x 25 cm (wymiary pracy) 41,7 x 29,7 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | |
Praca należy do autorskiej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność.
Zobacz propozycje oprawy | |
Cena: | 2150 zł |
![]() |
Tytuł: | Katedra Wawelska |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 69,5 x 50 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "EGerlach" | |
Cena: | 1300 zł |
![]() |
Tytuł: | Red to Blue Portal (1977) |
Technika: | akryl, płyta, AP 2/9 |
Wymiary: | 212 x 122 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany i opisany ołówkiem p.d.: "ANUSZKIEWICZ A.P. 2/9 1977" Na odwrocie pieczęć autorska: "20 | ©RICHARD ANUSZKIEWICZ - 1977" Widoczne drobne zadrapania malatury i wtórnie dopisany numer "#21". | |
![]() |
Tytuł: | Samotny żuraw (2003) |
Technika: | olej, akryl, płyta |
Wymiary: | 80 x 50 cm 83 x 53,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany śr.d.: "Edward 2003" Opisany na odwrocie: "EDWARD NARKIEWICZ | SAMOTNY ŻURAW, 2003 | (83 x 53,5) CM. | (OLEJ+ACRYLIC+PILŚŃ" | |
Cena: | 3900 zł |
![]() |
Tytuł: | Klęska urodzaju |
Technika: | inkografia, papier, ed. 44/100 S |
Wymiary: | 17 x 29,8 cm 21,3 x 34 cm (w świetle passe-partout) 44,5 x 54,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik" P.d. sucha pieczęć DESA Modern. | |
Cena: | 3600 zł |
![]() |
Tytuł: | Kontestacja |
Technika: | inkografia, papier, ed. 16/50 S |
Wymiary: | 30 x 22,5 cm 32,8 x 25,3 cm (w świetle passe-partout) 54,5 x 44,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowana ołówkiem p.d.: "Jan Dobkowski" P.d. sucha pieczęć DESA Modern. | |
Cena: | 2900 zł |
![]() |
Tytuł: | Labirynt |
Technika: | inkografia, papier, edycja XVI/XX, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński" |
Wymiary: | 30,8 x 25 cm (wymiary pracy) 41,8 x 29,8 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | |
Praca należy do autorskiej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność.
Zobacz propozycje oprawy | |
Cena: | 2150 zł |
![]() |
Tytuł: | Requiem |
Technika: | inkografia, papier, edycja VII/XX, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński" |
Wymiary: | 34,4 x 24,2 cm (wymiary pracy) 41,8 x 29,8 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | |
Praca należy do autorskiej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność.
Zobacz propozycje oprawy | |
Cena: | 2150 zł |
![]() |
Tytuł: | Bronowice (1961) |
Technika: | tusz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 18,3 x 31 cm 29 x 38,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "WZin" Opisany p.d.: "Bronowice 1961" Opisany na odwrocie: "Wieś podkrakowska | Bronowice" | |
Cena: | 3300 zł |
![]() |
Tytuł: | Twarz (2004) |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | 41 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) 69,5 x 56,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany ołówkiem l.d.: "M Abakanowicz" Datowany ołówkiem p.d.: "sierpień 2004" OPIS PRACY: Twórczość Magdaleny Abakanowicz, polskiej artystki o światowej sławie, kojarzona jest zwykle z pracami wielkoformatowymi – rzeźbą oraz sztuką tkanin. Prace mniejszego formatu, na papierze, wykonywane węglem lub tuszem, stanowią mniej znany obszar działalności artystki. Magdalena Abakanowicz tworzyła je począwszy od lat 70. XX wieku, ukazując zwykle ludzkie twarze lub torsy w formie niedokończonej, enigmatycznej, niezwykle ekspresyjnej. Prezentowana praca z 2004 roku stanowi właśnie jeden z takich przykładów twórczości artystki i pochodzi prawdopodobnie z cyklu "Oblicza". Prace te wykonywane były szkicowo i swobodnie. Stanowiły zwykle zapis procesu twórczego – były jego początkiem lub też utrwalały jego rozwój. Służyły jako swego rodzaju notatki z indywidualnych przemyśleń Magdaleny Abakanowicz na temat człowieka i jego kondycji we współczesnym świecie. Podobnie jak w przypadku innych prac, Magdalena Abakanowicz przedkładała serię ponad jednostkowe dzieło. Malowane twarze były nieczytelne, przypominały maski i uderzały widza siłą przekazu. Artystka zwracała bowiem uwagę na ludzką głowę w kontekście zarówno biologicznym: procesu myślenia, konfrontacji, zaspokajania głodu, wyrażania i odczuwania emocji, ale także psychologicznym, odnosząc się do roli i miejsca jednostki w społeczeństwie, tłumie, nadmiarze informacji i szybkiego masowego przekazu. Śledzenie sposobu namalowania owych twarzy pozwala zrozumieć, że proces twórczy, stanowił dla Magdaleny Abakanowicz zawsze najwyższą wartość. | |
Cena: | 25000 zł |
![]() |
Tytuł: | Ułan polski (2004) |
Technika: | akwarela, gwasz, papier |
Wymiary: | 51,5 x 32,7 cm (w świetle passe-partout) 82 x 63,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany l.d.: "J. Duda-G ‧ 1431/2004 ‧" OPIS PRACY: Jerzy Duda-Gracz - malarz, rysownik, scenograf, profesor sztuk plastycznych i wykładowca akademicki. Znany był przede wszystkim ze swojego satyrycznego spojrzenia na otaczającą go rzeczywistość. Malarstwo Jerzego Dudy-Gracza budziło emocje ze względu na silne zniekształcenia postaci przedstawianych zwykle groteskowo i prześmiewczo, aby w sposób dosłowny piętnować ludzkie słabości, przywary, lęki i kompleksy. Malarz chętnie sięgał też do tematów społecznych i politycznych, które komentował w sposób trafny i ostry. Prezentowana praca, przedstawiająca ułana i kobietę, z pozoru wydaje się być ujęciem rzewnym i podniosłym, ukazującym pewien rodzaj hołdu lub ukłonu w stronę żołnierza złożonego przez staruszkę. Faktycznie stanowi jednak transpozycje znanego w sztuce polskiej motywu malarskiego, który artysta potraktował w sposób satyryczno-metaforyczny. Sylwety obu postaci zostały mocno zróżnicowane. Skulonej, zgarbionej kobiecie, ledwo trzymającej się na rachitycznych nogach, malarz przeciwstawił wydłużone ciało postawnego żołnierza. Wertykalizm wyznaczony przez postać mężczyzny kontrastuje z esowatą figurą kobiecą. Układ hierarchiczny pozwala górować ułanowi nad staruszką. W interpretacji patriotycznej on może stanowić uosobienie siły i rycerskich ideałów hołubionych w tradycyjnym malarstwie, ona zaś słabość i uciemiężenie, zdecydowanie bardziej właściwe dla narracji na temat ograbionej i zniewolonej ojczyzny. Zestawienie tych dwóch postaci mogło być też rodzajem satyrycznego komentarza odnoszącego się do upowszechnionego w malarstwie polskim, romantyzowanego motywu obyczajowego przedstawiającego ułana i dziewczynę. Praca, wykonana w technice akwareli, malowana jest swobodnie i szkicowo w jasnych, chłodnych barwach. Ciepłe plamy żółtego i pomarańczowego koloru nad głowami figur pełnią funkcję akcentów przykuwających wzrok odbiorcy. Niedokończone sylwety postaci rozmywają się w tle, układając się w niedoprecyzowaną, otwartą, ekspresyjną kompozycję. | |
![]() |
Tytuł: | Fantastyczna kraina (1980) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 44,5 x 60 cm 47,5 x 63,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany .d.: "L. Holesz | 1980 r" Opisany p.d.: "44-266 Świerklany" PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - dar od artysty. | |
Cena: | 6300 zł |
![]() |
Tytuł: | Fasada drewnianego kościoła (1982) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 53,5 x 36 cm (w świetle passe-partout) 80 x 61cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin | 82" | |
Cena: | 4750 zł |
![]() |
Tytuł: | Żółte kwiaty w wazonie |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 36 x 32,5 cm 42 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "Woj. Fleck" | |
Cena: | 1800 zł |
![]() |