MELNYCZUK Adam

MELNYCZUK Adam

MELNYCZUK Adam BIO

Tytuł:Bez tytułu (I) (2018)
Technika:olej, płóno
Wymiary:75 × 62 cm
Uwagi:
Cena:1800,00 zł Kup
MELNYCZUK Adam

MELNYCZUK Adam BIO

Tytuł:Bez tytułu (III) (2018)
Technika:olej, płyta
Wymiary:30 x 25 cm
Uwagi:
Cena:900,00 zł Kup
MELNYCZUK Adam

MELNYCZUK Adam BIO

Tytuł:Bez tytułu (II) (2018)
Technika:olej, płótno
Wymiary:25 x 45 cm
Uwagi:
Cena:1000,00 zł Kup

ADAM MELNYCZUK - NOTA BIOGRAFICZNA

Adam Melnyczuk

 

 




Adam Melnyczuk urodził 1993 r. w Szczebrzeszynie. Ukończy Liceum Plastycznego w Zamościu. Obecnie studiuje na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Głównymi technikami, które wykorzystuje artysta to: farby olejne, tempera żółtkowa oraz monotypia.

 

ARTYSTA O SWOJEJ TWÓRCZOŚCI

W malarstwie najbardziej interesuje mnie organiczna natura obrazu. Proces malarski wywołuje we mnie skojarzenia o charakterze organicznym, równoznacznym z powstawaniem biologicznego tworu o fizjologicznym wnętrzu, coś na wzór rośliny – żywego organizmu. Kolejne warstwy farby budują roślinną epiderme. Sam proces i aspekty technologiczne są dla mnie bardzo ważne. Stosuje technikę olejna ze względu na szerokie spektrum możliwości (od krycia po laserunek) a przede wszystkim możliwość długiej obróbki. Często pracuję używając przedmiotów, które w pewien sposób mnie zainteresują. Zwracam uwagę na ich kolor i formę.

Najchętniej posługuje się niewielkimi obiektami, które fotografuje i szkicuje. Fotografia pozwala mi uzyskać powiększenie makro, dzięki któremu mogę jak gdyby zajrzeć w głąb przedmiotu. Wykorzystuje go w całości lub tylko fragment. Staram się obserwować nie tylko pierwsza, zewnętrzna warstwę rzeczywista, ale również kolejne, głębsze, ukryte. Szkice i zdjęcia są mi potrzebne w pierwszej fazie malowania. Później działam bardziej intuicyjnie. „wywracam” kompozycje na lewa stronę, która się rozwija, często zmienia, ewoluuje. Lubie upraszczać, syntetyzować, działać na zasadzie kontrastu: raz ukazywać znak na jednolitym tle, kolejnym razem zagęszczać kompozycje komplikacjami.

W swoich obrazkach stosuje formy organiczno-roślinno-biologiczne. Często używam kreski – cienkiej, sprężystej, wijącej się po powierzchni płótna na wzór krwioobiegu. Formy przypominające narządy, narośle traktuje jako organizmy żyjące i rozrastające się na obrazkach. Wykorzystuje warstwowość, prześwity, zasłanianie i odsłanianie. Często pomysł z jednej pracy kontynuuje w kolejnej. Zazwyczaj nie nadaje tytułów swoim pracom. Nie chce narzucać osobie oglądającej jednej konkretnej interpretacji, tropów. Zależy mi, aby oglądający odczytywał je w intymnym dialogu poprzez pryzmat swojej wyobraźni.

WYBRANE WYSTAWY

2018 - „Pejzaże pamięci - tradycja” - Galeria Pryzmat ZPAP - Kraków
2018 - „Monotypie” (indywidualna) - Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Kraków
2018 - „Wystawa malarstwa” - Liceum Plastyczne - Zamość
2018 - „Białe na białym” - prof. J. Orbitowskiemu - ASP Kraków
2018 - „Wystawa rysunku” - Ryga
2017 - „Salon zimowy” – Galeria Dystans - Kraków
2017 - „Letni Przegląd Plastyki Zamojskiej” - BWA Zamość
2017 - „Wystawa fotografii” - Muzeum ASP - Kraków
2017 - „Ziarnista struktura materii” - Audytorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego - Kraków
2017 - „Sonar” - Galeria Drugie Piętro - Kraków
2017 - „Obszar zarysowany” - Galeria Drugie Piętro - Kraków
2017 - „Nowe logo AST” - Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna - Kraków
2016 - „Kacho - ga” - Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha - Kraków
2016 - „Dialog” - Galeria Lamelli - Kraków
2016 - „Wystawa pracowni rysunku” - Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Kraków
2016 - „Rysunki” - Galeria Drugie Piętro - Kraków
2016 - „Wystawa pracowni rysunku” - Konsulat Generalny Niemiec - Kraków
2016 - „Absolwenci” - Centrum Synagoga - Zamość
2016 - „Wystawa malarstwa” - Muzeum Okręgowe - Sandomierz
2016 - „70 - lecie Liceum Plastycznego” - Zamość
2016 - „Przedmiot” - Małopolski Ogród Sztuki - Kraków

 

Aukcja dzieł sztuki

Inkografie Edwarda Dwurnika