SAJDAK Henryk

SAJDAK Henryk
SAJDAK HenrykSAJDAK HenrykSAJDAK Henryk

SAJDAK Henryk BIO

Tytuł:Kraków Fragment Kościoła Św. Marka
Technika:akwarela, papier
Wymiary:30 x 23 cm (wymiary w świetle passe-partout)
49,5 x 42 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Cena:1600,00 zł Kup
SAJDAK Henryk

SAJDAK Henryk BIO

Tytuł:Beskid Śląski - Kapliczka
Technika:olej, płyta
Wymiary:27,5 x 22 cm (wymiary z oprawą: 37,5 x 31,5 cm)
Cena:2300,00 zł Kup
SAJDAK Henryk

SAJDAK Henryk BIO

Tytuł:Francja Bretania - przydrożny krzyż
Technika:olej, płyta
Wymiary:26,5 x 21,5 cm (wymiary z oprawą: 36,5 x 31,5 cm)
Cena:2300,00 zł Kup
SAJDAK Henryk

SAJDAK Henryk BIO

Tytuł:Kazimierz Dolny n/Wisłą (1974)
Technika:akwarela, karton
Wymiary:56 x 44 cm
Cena:2700,00 zł Kup
SAJDAK Henryk
SAJDAK Henryk

SAJDAK Henryk BIO

Tytuł:Kazimierz Dolny n/Wisłą (1974)
Technika:akwarela, karton
Wymiary:38 x 50 cm (wymiary z oprawą: 41 x 47,5 cm)
Cena:2300,00 zł Kup
SAJDAK Henryk

SAJDAK Henryk BIO

Tytuł:Sianokosy
Technika:olej, karton
Wymiary:19 x 25 cm
Cena:1200,00 zł Kup

HENRYK SAJDAK - NOTA BIOGRAFICZNA

Henryk Sajdak urodził się w 1905 roku, zmarł w 1995 roku. Został pochowany na Cmentarzu Rakowickim w Krakowie. Studiował na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studia kontynuował w Paryżu.

Tworzył głównie w technice akwareli ("Orka" 1967, "Barbakan i Brama Floriańska" 1975), ale sięgał również po farby olejne ("Tatry – Bukowina").
Artysta był związany z Krakowem, dlatego też tworzył głównie widoki tego miasta i jego architektury.
Drugim ważnym tematem sztuki Henryka Sajdaka jest pejzaż, przede wszystkim tatrzański, który artysta studiował podczas swoich wycieczek krajoznawczych. W dorobku malarza pojawiły się również obrazy będące swoistymi pamiątkami czy notatkami z podróży po Polsce (Kazimierz Dolny, wybrzeże Bałtyku, Pieniny) i świecie (Francja, Włochy, Kanada).

Malarstwo Henryka Sajdaka charakteryzuje się zrównoważoną kompozycją oraz impresjonistycznym podejściem do pejzażu. Warto wspomnieć, że technika akwareli którą się posługiwał malarz wymaga szybkości i precyzji gdyż nie można skorygować już raz położonej plamy barwnej. Prace malarza są dowodem, że był on wirtuozem tej techniki. Artysta wykorzystywał kolor papieru dla zaznaczenia jasnych partii, osiągając lekkość i rozjaśnienie prac.

 

Poszukujemy prac artysty

 

NIEDOSTĘPNE PRACE ARTYSTY

niedostępne
niedostępne
niedostępne
niedostępne
niedostępne
niedostępne
niedostępne
niedostępne
niedostępne
Przyjmujemy obiekty na aukcje
Inkografie Edwarda Dwurnika